Tematikus foglalkozás – “A” komponens
Október 04.
Éhezés Afrikában. Filmnézés
Az Éhezés Afrikában című filmet választottam a mai foglalkozásra. A választás célja az volt, hogy szembesüljenek ezzel a problémával is, mert meglátásom szerint gyerekeink nem becsülik meg az alap értékeket. Az iskolában kapott ételeket sokszor kritizálják, nem eszik meg. Megdöbbentek a film láttán, úgy láttam elgondolkodtatta, megérintette őket.
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
Filmnézés
Az előző foglalkozáson elkezdett filmet néztük tovább.
Tantárgyi fejlesztés – matematika
87.-88. foglalkozás A1-A2
2019.10.01.
2019.10.04.
Tapasztalatszerzés kombinatorikai feladatoknál az összes eset rendszerezett felsorolásában. Totózással, lottózással, számjegyekkel kapcsolatos, kártyajátékokkal kapcsolatos egyszerűbb kombinatorikai feladatokat oldottunk meg. Logikus gondolkodásuk fejlődik. A gyerekek örömmel vesznek részt a munkában. Nem riasztja el őket egy nehezebb feladat megoldása. 4 betű felhasználásával hány monogram készíthető? Értékeltük az órát. Mi tetszett a legjobban az órán? Jó hangulatban telt az óra.
Nyelvi foglalkozás – angol
2019. október 03. A/1/22.
A foglalkozáson időjárással kapcsolatos kifejezéseket tanultak a gyerekek. Meghatároztuk közösen az egyes évszakokra jellemző időjárást. Erről leírást is készítettek a füzetükbe. Ezután az ismeretek elmélyítése érdekében interaktív feladatok következtek. Most is a liveworksheet. com oldalról választottam feladatsorokat, amelyeket közösen oldottak meg a gyerekek. Óra végére egy időjárással kapcsolatos dalt választottam, a hallottakat le kellett rajzolniuk a füzetükbe. A gyerekek jól érezték magukat a foglalkozáson, a változatos feladatok tetszettek nekik.
Nyelvi foglalkozás – német
A/2. 2019.10.02.
A Ház témakörhöz kapcsolódóan a Völgység Múzeum „Festett mesék” – Ament Éva babaházai című kiállítását tekintettük meg. Itt a megye különböző településeinek házait láthattuk, gyönyörűen elkészített kis makettek formájában. Mivel iskolánk nemzetiségi nyelvoktató intézmény, ez a német és a nemzetiségi népismeret tantárgyhoz kapcsolódó ismeretekkel fejlesztette a gyerekek nyelvi kompetenciáit is. A komplex nevelési elveknek jól megfelelve a „bónusz” a keresztszemes hímzés technikájának megismerése volt.