Tematikus foglalkozás – „A” komponens
December 09.
Mikulásozás
Ezen a foglalkozáson együtt mikulásozott a csoport. Már korábban mindenki kihúzta egyik társának a nevét, neki kellett ajándékot készíteni, adni. Fontos volt, hogy legyen személyre szóló ajándék is, ezt ügyesen oldották meg a gyerekek: készültek versek, rajzok, kézzel készült ajándékok. Persze édesség is került a csomagokban.
Beszélgetés, teázás tette hangulatossá a foglalkozást. Azt hiszem mindenki kellemes érzéssel távozott.
Tematikus foglalkozás – „B” komponens
December 09.
70. foglalkozás
Kislexikon az EU-ról
A feladat kislexikon készítése volt a számítógép szövegszerkesztője és Internet segítségével. Címszavakat gyűjtöttek adott kifejezésekre. Ezek a következők: Európai Parlament, hivatalos nyelvek, Európa-nap, euró, Európai Bizottság! A szócikkeknek tömöreknek, lényegre törőnek kellett lenni! A feladatot ügyesen oldották meg, néhányan még plusz kifejezést is kértek. Hasznos, jó foglalkozás volt.
Tantárgyi fejlesztés – matematika
101.-102. foglalkozás A1-A2
2019.12.03.-12.06.
Egyenlőtlenségek megoldásával foglalkoztunk. Megnézzük az egyenlőtlenségek megoldásának lépéseit szépen sorban egyiket a másik után: közös nevezőre hozás, egyszerűsítés, ábrázolás …A relációjelek használata gondot okozott. Térben szemléltettem, csoportokba álltak, és így határoztuk meg a kisebb, nagyobb jel használatát. Számegyenesen ábrázoltuk a megoldáshalmazt. Sikerélményeket gyűjtöttünk, helyreállt az önbizalmuk. Jó hangulatban telt az óra.
Nyelvi foglalkozás – angol
2019. december 5. A/2/25
A foglalkozást ismétléssel kezdtük. A hónapok, évszakok neveit ismételték át a gyerekek egy hanganyag segítségével. Ezt követően négy csoportban dolgoztak tovább. Mindegyik csoport kapott egy leírást valamelyik évszakról. El kellett olvasniuk, majd közösen megbeszélniük a tartalmát. Ezután mindegyik csoport ismertette a saját munkáját a többiekkel. A következő feladatokban csapatversenyben, pontokért dolgoztak. Volt évszak felismerés, ruhadarabok csoportosítása évszaknak megfelelően, kép rajzolás leírás alapján. A gyerekeknek tetszett a foglalkozás, a verseny izgalmasra sikerült.
Nyelvi foglalkozás – német
25.foglalkozás A/2. 2019.12.04.
Az előző foglalkozáson a szótár használatról tanultakat a mai alkalommal megpróbáltuk gyakorlatra váltani. Mindenki választott magának egy német szöveget, és ezt volt, aki önállóan, volt aki páros munkában elkezdte lefordítani. Természetesen az elsődleges eszközük a számítógép és a Google-fordító volt. A mai generációnál ez már megkerülhetetlen. Ezért arra fordítottam a hangsúlyt, hogy a gépi fordítást hogyan lehet ésszerűen kezelni, és ebben hogy lehet segítségünkre a papíralapú szótár használata.