Tematikus foglalkozás – „A” komponens
December 16.
A karácsony ünnepköre
Karácsony közeledtével magával az ünneppel, és a hozzákapcsolódó hagyományokkal, történetekkel foglalkoztunk. Egy bemutatót készítettem, ezen keresztül megismertük a karácsony ünnepének eredetét, történetét. Megnéztük, hogyan ünnepelnek a különböző országokban. Közben a gyerekek is mesélhettek a családokban élő szokásokról. A foglalkozás második részében egy kis karácsonyi aláfestő zenével karácsonyi képeslapokat készítettünk.
Tematikus foglalkozás – „B” komponens
December 16.
71. foglalkozás
Karácsony az EU országaiban
A karácsony ünnepköréről, történeti hátteréről, a kialakult hagyományokról beszélgettünk.
Ezután a különböző országokban, területeken kialakult különbségekről, érdekességekről beszélgettünk. Képeket vetítettem, zenét is hallgattunk.
Kellemes időt töltöttünk együtt, kicsit megalapozva az ünnepi hangulatot.
Tantárgyi fejlesztés – matematika
103.-104. foglalkozás A1-A2
2019.12.10.-12.13.
Egyenleteket oldottunk meg mérlegelv segítségével. Mérlegeket vittem be, és arra pakolhatták a tolltartójukat, különböző tárgyakat, és az egyensúly fenntartása mellett szedegették le a tárgyakat. Ezzel a játékos, szemléletes módszerrel közelebb vittem őket a megoldáshoz. Nagy lelkesedéssel pakolgatták a mérleg serpenyőire a különböző tárgyakat. Igen jó hangulatban telt az óra. Remélem, hogy mérleg nélkül is menni fog az egyenletmegoldás
Nyelvi foglalkozás – angol
2019. december 12. A/1/26
A foglalkozás témája az volt, hogy melyik évszakban milyen tevékenységeket lehet végezni. Először szóban megbeszéltünk, átismételtünk tevékenységeket, majd ezeket megpróbáltuk évszakokhoz kötni. Ezt követően feladatlapon dolgoztak tovább a gyerekek. Leírást kellett képhez kötni, képről mondatokat írni. Tudásukat interaktív feladatok segítségével tovább bővítettem. Mindenkit meg tudtam szólaltatni az órán. A feladatok változatossága, különösen az interaktív feladatok nagyon tetszettek a gyerekeknek
Nyelvi foglalkozás – német
26. foglalkozás A/1. 2019.12.11.
A mai alkalom az egymástól tanulásról szólt. A gyerekek megmutathatták egymásnak azokat a német nyelvű tartalmakat, amiket néznek illetve használnak. Néhányan játszanak német nyelvű játékot, mások mesét néznek, és vannak akik a divatos videósok közt találtak nekik tetsző német fiatalt is. Megnéztük, hogy egy-egy „műfajon” belül ki hogy tudja szórakozva bővíteni illetve mélyíteni a nyelvi ismereteit. A rutinosaknak ez igazi sikerélmény volt, miközben ezzel egyben egymást is motiválták.